„Prečítajte“ človeka už na prvom stretnutí – dá sa to naučiť
Katarína Droppová
19. október 2021
Kedysi sa vravelo, že na výber vhodného spolupracovníka stačí mať „dobrý nos“. To už dávno neplatí, a tak sa zamestnávatelia, personalisti a napokon aj ich zamestnanci často zbytočne trápia. Podriadený nespĺňa očakávania nadriadeného, zamestnanec zasa nie je v práci spokojný. Pritom týmto profesionálnym chybám možno predchádzať.
Rovnako, ako si v súčasnosti môže budúci zamestnanec vyberať z rôznorodosti pracovných pozícií, vie si pre množstvo voľných ľudí na trhu práce z ponuky uchádzačov vyberať aj zamestnávateľ. „Ak hľadáme spolupracovníka, alebo stojíme na opačnej strane a pokúšame sa nájsť si prácu, tak to potrebujeme vyriešiť čím skôr. Zamestnanec musí cítiť, že si vybral vhodné pracovné zaradenie, a naopak, zamestnávateľ potrebuje okamžite vedieť, že voľné miesto obsadil kompetentným uchádzačom,“ vysvetľuje Ing. Jaroslava Vaculčiaková, PhD. z Plus Academie, ktorá poukazuje na najčastejšie úskalia pracovného vzťahu. Práve ona sa totiž zameriava na Osobnostnú typológiu: DISC, vďaka ktorej možno takýmto chybám predchádzať a okamžite zistiť potenciál aj možnosti človeka.
Spoznajte (nielen svoje) silné a slabé stránky
Tiež ste sa niekedy zasnívali o tom, aký jednoduchší život by ste mali, ak by ste dokázali hneď „prečítať“ ľudí a v krátkom čase rozpoznať typ ich osobnosti a čo od nich môžete očakávať? Alebo rozlíšiť slabé a silné stránky človeka, v čom možno nemá jasno ani on sám. „Všetky menované, ale i ďalšie schopnosti užitočné pre prácu s ľuďmi, sa každý z nás vie dodatočne naučiť. Osobnostná typológia DiSC nám umožňuje analyzovať silné a slabé stránky, rozpoznávať profily iných ľudí a lepšie im porozumieť, vďaka čomu je jedným z najrozšírenejších nástrojov pre HR manažérov,“ upresňuje lektorka, ktorá má s tréningami osobnostnej typológie bohaté skúsenosti.
Ideálne zamestnanie existuje
Prostredníctvom nich sa ľudia učia jednak lepšie spoznať samých seba a rozvinúť tak svoj osobný potenciál. Zároveň však spoznávajú a lepšie dokážu porozumieť svojim vlastným silným a slabým stránkam. V neposlednom rade sa tiež naučia zlepšiť komunikáciu a vzťahy s ostatnými v pracovnom aj osobnom živote. Výsledkom nadobudnutia týchto vedomostí je okrem iného schopnosť zostaviť motivovaný a výkonný tím alebo určiť, aké je ideálne zamestnanie podľa jednotlivých osobností.
Vedecký základ tejto metodiky bol vyvinutý na univerzite v Minnesote už v roku 1960 a každoročne ho využíva viac ako milión ľudí: „Ide nielen o HR manažérov, ale tiež konateľov menších aj väčších spoločností, SZČO či jednotlivcov, ktorí chcú zefektívniť výber pracovníkov, zvýšiť produktivitu aj zlepšiť vzťahy vo firme. Stačí absolvovať jeden tréning a ´prečítať´ ľudí bude pre vás už hračka,“ dodáva na záver koučka.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Učíte sa po nemecky? Robíte dobre?
V súčasnosti sa všade vo svete čoraz viac stáva, že firmy od svojich zamestnancov vyžadujú znalosť anglického jazyka. Ale čo my, ktorí sa učíme nemčinu? Robíme vôbec dobre? Dozviete sa v článku.
5 rád, ako si vybrať dodávateľa jazykových kurzov pre zamestnancov
Aj vy riešite vo vašej firme otázku, ako si správne vybrať dodávateľa pre jazykové vzdelávanie zamestnancov. Na týchto 5 vecí si dajte pozor!
Ukončenie medzinárodného projektu PROLANT-CAP
Začiatkom septembra PLUS Academia spolu s partnermi z Asociácie jazykových škôl SR a ďalšími 5 zahraničnými partnermi úspešne ukončila medzinárodný projekt.
5 dôvodov, prečo vyskúšať online štúdium angličtiny
Nevyhovujú vám klasické jazykové kurzy? Pozrite si 5 dôvodov prečo vyskúšať štúdium cudzieho jazyka online formou.
7 kľúčových kompetencií k šťastnému a vyrovnanému životu
Rozvíjanie týchto 7 kompetencií vám pomôže nasmerovať sa na tú správnu cestu za šťastnejším a vyrovnanejším životom.