PLUS Academia spolupracuje na medzinárodnej reforme neformálneho vzdelávania

Katarína Droppová
6. mája 2021
Vzdelávacia inštitúcia PLUS Academia využíva svoje dlhoročné skúsenosti a spolupracuje na medzinárodnom výskume, ktorý na Slovensku, v Česku, Poľsku, Chorvátsku a Lotyšsku zbiera informácie o obchodných modeloch a ponukách jazykových škôl. Cieľom výskumu je príprava reformy neformálneho vzdelávania vo vymenovaných krajinách v rámci Plánu obnovy.
Na Slovensku sa na výskume podieľa pod záštitou Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne aj Asociácia jazykových škôl. V krátkom čase je to už druhý projekt, v ktorom PLUS Academia spája sily s ďalšími vzdelávacími inštitúciami na Slovensku a v zahraničí. „Minulý mesiac sme s Univerzitou Tomáša Baťu zverejnili výsledky spoločného prieskumu, v ktorom sme zistili, že len tretina Slovákov sa celoživotne vzdeláva. Dopĺňanie kvalifikácie či neformálneho vzdelania pritom zvyšuje hodnotu zamestnancov a prispieva k ich spokojnejšiemu životu,” vysvetľuje PaedDr. Daniel Bacík, CEO vzdelávacej inštitúcie PLUS Academia.
Výskum je realizovaný v rámci projektu ERASMUS+: Transformácia obchodného modelu tradičnej jazykovej školy prostredníctvom inovácie produktu, ktorý je zameraný na transformáciu obchodných modelov jazykových škôl a nadväzuje na Stratégiu celoživotného vzdelávania v rámci Plánu obnovy. Ten je dnes prioritou číslo jeden vo všetkých štátoch Európskej únie.
„Jazykové vzdelávanie má z dlhodobého hľadiska na Slovensku obrovský potenciál, schopnosť dorozumieť sa v zahraničných firmách, ale aj pri cestovaní či uplatnení v iných krajinách je čoraz naliehavejšia potreba. Nový výskum, ktorý realizujeme v dvoch vlnách umožňuje študentom i jazykovým školám vyjadriť sa k úrovni poskytovaných služieb a zreformovať v budúcnosti jazykové vzdelávanie na Slovensku i v Európskej únii. Spolu s partnermi pod záštitou Univerzity T. Baťu veríme, že vzájomná spolupráca piatich krajín obohatí výsledky výskumu,” dodáva Daniel Bacík.
Študenti i potenciálni zákazníci jazykových škôl sa môžu do výskumu zapojiť formou dotazníka, ktorý je dostupný na adrese https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdX05s-WjmwCkIfGfi-4BofKGtZjaUlsixBBJmA_nyCC5eHdQ/viewform?usp=sf_link
Pre jazykové školy je určený dotazník na adrese: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSenI24Bq8kNuj1TEhTQ2Uj090P36onoM7B0WD8cM3_ujPIAeA/viewform?usp=sf_link
“PLUS Academia sa dlhodobo aktívne podieľa na projektoch, ktoré sú prínosné pre celkové zvyšovanie úrovne vzdelávania na Slovensku. Tak, ako v iných prípadoch, výsledky nášho výskumu budú voľne dostupné všetkým spolupracujúcim inštitúciám, aby sme aj teraz prispeli k zlepšovaniu služieb v oblasti vzdelávania,” hovorí D. Bacík.
Výsledky predstavia realizátori výskumu na záverečnej projektovej konferencii.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky

Domáce vzdelávanie počas epidémie – 9. časť
V deviatej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie si preberieme zrušené maturity.

Trpezlivosť ako postoj k nečakanej situácii
Aktuálna situácia preveruje také oblasti našej psychiky, ktorým bežne nevenujeme príliš veľa pozornosti. To, čo dostáva zabrať je naša trpezlivosť. Čítajte.

Citová rehabilitácia, alebo ako pracovať so strachom
Nejde o to, nemať strach, ale vedieť s ním robiť. Dennodenne sa mu pozrieť do očí a zvíťaziť nad ním. V článku sa dozviete viac.

Domáce vzdelávanie počas epidémie – 8. časť
V ôsmej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie sa pozrieme na bezpečný vzťah ako silný zdroj vnútornej motivácie.

Domáce vzdelávanie počas epidémie – 7. časť
V siedmej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie hovoríme o tom, čo všetko zatiaľ epidémia zmenila, mení a bude meniť vo vzdelávaní.