PLUS Academia spolupracuje na medzinárodnej reforme neformálneho vzdelávania
Katarína Droppová
6. mája 2021
Vzdelávacia inštitúcia PLUS Academia využíva svoje dlhoročné skúsenosti a spolupracuje na medzinárodnom výskume, ktorý na Slovensku, v Česku, Poľsku, Chorvátsku a Lotyšsku zbiera informácie o obchodných modeloch a ponukách jazykových škôl. Cieľom výskumu je príprava reformy neformálneho vzdelávania vo vymenovaných krajinách v rámci Plánu obnovy.
Na Slovensku sa na výskume podieľa pod záštitou Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne aj Asociácia jazykových škôl. V krátkom čase je to už druhý projekt, v ktorom PLUS Academia spája sily s ďalšími vzdelávacími inštitúciami na Slovensku a v zahraničí. „Minulý mesiac sme s Univerzitou Tomáša Baťu zverejnili výsledky spoločného prieskumu, v ktorom sme zistili, že len tretina Slovákov sa celoživotne vzdeláva. Dopĺňanie kvalifikácie či neformálneho vzdelania pritom zvyšuje hodnotu zamestnancov a prispieva k ich spokojnejšiemu životu,” vysvetľuje PaedDr. Daniel Bacík, CEO vzdelávacej inštitúcie PLUS Academia.
Výskum je realizovaný v rámci projektu ERASMUS+: Transformácia obchodného modelu tradičnej jazykovej školy prostredníctvom inovácie produktu, ktorý je zameraný na transformáciu obchodných modelov jazykových škôl a nadväzuje na Stratégiu celoživotného vzdelávania v rámci Plánu obnovy. Ten je dnes prioritou číslo jeden vo všetkých štátoch Európskej únie.
„Jazykové vzdelávanie má z dlhodobého hľadiska na Slovensku obrovský potenciál, schopnosť dorozumieť sa v zahraničných firmách, ale aj pri cestovaní či uplatnení v iných krajinách je čoraz naliehavejšia potreba. Nový výskum, ktorý realizujeme v dvoch vlnách umožňuje študentom i jazykovým školám vyjadriť sa k úrovni poskytovaných služieb a zreformovať v budúcnosti jazykové vzdelávanie na Slovensku i v Európskej únii. Spolu s partnermi pod záštitou Univerzity T. Baťu veríme, že vzájomná spolupráca piatich krajín obohatí výsledky výskumu,” dodáva Daniel Bacík.
Študenti i potenciálni zákazníci jazykových škôl sa môžu do výskumu zapojiť formou dotazníka, ktorý je dostupný na adrese https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdX05s-WjmwCkIfGfi-4BofKGtZjaUlsixBBJmA_nyCC5eHdQ/viewform?usp=sf_link
Pre jazykové školy je určený dotazník na adrese: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSenI24Bq8kNuj1TEhTQ2Uj090P36onoM7B0WD8cM3_ujPIAeA/viewform?usp=sf_link
“PLUS Academia sa dlhodobo aktívne podieľa na projektoch, ktoré sú prínosné pre celkové zvyšovanie úrovne vzdelávania na Slovensku. Tak, ako v iných prípadoch, výsledky nášho výskumu budú voľne dostupné všetkým spolupracujúcim inštitúciám, aby sme aj teraz prispeli k zlepšovaniu služieb v oblasti vzdelávania,” hovorí D. Bacík.
Výsledky predstavia realizátori výskumu na záverečnej projektovej konferencii.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Ako riešiť konfliktné situácie?
Určite ste sa už zamysleli nad tým, prečo si s niektorými ľuďmi rozumiete a iní vám lezú na nervy už len svojou existenciou? Čo s tým? Viac v našom blogu.
Hybridná práca
Pandémia urýchlila prijatie flexibility a home office. Mnoho spoločností zistilo, že zamestnanci sú produktívni aj mimo kancelárie, čomu prispôsobilo aj svoju firemnú politiku. Kancelárska práca sa z veľkej časti digitalizuje, čiže je možné vykonávať ju prakticky odkiaľkoľvek.
Erasmus plus – Marek Hlinka
Prinášame blogy od účastníkov medzinárodnej mobility v rámci akreditácie Erasmus plus v chorvátskom Vukovare. V prvej časti si prečítate pohľad Mareka Hlinku.
Digitalizácia a jej formy vo vzdelávaní jazykov
Nárast práce z domu ukázal, že potreba využívania digitálnych komunikačných nástrojov môže byť nielen prekážkou, ale pri správnom využívaní, aj obrovskou výhodou.
Learner-centered Approach (LCA)
Learner-centered Approach (LCA), alebo prístup vo vyučovaní zameraný na žiaka, prečo hovoríme jednoznačné áno, a ako na to?