Medzinárodná mobilita v Splite
Marek Hlinka
6. júl 2021
V dňoch 13.-26. júna 2021 sme sa s Danielom Bacíkom zúčastnili medzinárodnej mobility v chorvátskom Splite, v rámci projektu Erasmus+ s názvom Happy School 2020. Koordinátorom projektu je Harmony Academy z Trnavy. Mobility sa zúčastnili aj zástupkyne ďalšieho partnera AJŠ SR, jazykovej školy iCan (ako tím Harmony); a v neposlednom rade zástupkyne nitrianskej jazykovej školy Petrasso (tiež ako tím Harmony). Hlavnou témou tréningu lektorov, ktorý sa uskutočnil v jazykovej škole Jantar, bol prístup zameraný na potreby študenta (Student-centered approach/classroom).
Hoci to bola moja prvá medzinárodná mobilita, očakávania boli vysoké. Získať teoretické i praktické rady a triky ako spoznať svojich študentov a umožniť im lepšie sa spoznať medzi sebou, tiež vytváranie pozitívnej atmosféry v skupine učiacich sa, čo je nevyhnutým predpokladom pre dosahovanie vzdelávacích cieľov. Nemenej dôležitým prvkom bola aj orientácia na rozvoj kritického myslenia u učiacich sa, či zvyšovanie dynamiky hodiny. Veľmi dôležitým bodom, najmä v súčasnosti, kedy je množstvo vyučovacích aktivít presunutých do online priestoru, je využitie IKT vo výučbe, či už formou rôznych aplikácií, alebo využívaním hudby a videí vo výučbe.
Výsledkom bolo nielen veľké množstvo ako nových, tak i viacmenej známych informácií a tipov na zlepšovanie sa; ale aj príležitosť stretnúť sa a spolupracovať s ďalšími učiteľmi anglického jazyka, zo Slovenska i z Chorvátska, a príležitosť vymieňať si postrehy, skúsenosti a nápady v zvyšovaní kvality práce.
Veľmi silným motivačným prvkom bola tiež príležitosť spoznať samotné mesto Split a jeho okolie (ostrovy Brač, Trogir), život, kultúru a históriu, i gastronómiu miestnych obyvateľov, a nádhernú prírodu v Národnom parku Krka. Vynikajúcim zážitkom boli výlety so sprievodcom Tončim, ktorý nám umožnil lepšie spoznať miestnu históriu a hlbšie pochopiť životný štýl obyvateľov.
Všetky nadobudnuté poznatky a skúsenosti budú mať priamy dopad na neustálu snahu zlepšovať sa v pracovnej činnosti lektora, z hľadiska profesionálneho, ale aj z hľadiska osobnostného rozvoja. Najväčším prínosom bola komplexnosť a pestrosť celého dvojtýždňového pobytu. Snažili sme sa využiť každú minútu pobytu , čo sa nám aj podarilo, keďže sme si so sebou priniesli množstvo krásnych spomienok a fotografií. Veď posúďte sami 😉
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Domáce vzdelávanie počas epidémie – 6. časť
V šiestej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie vám prezradíme niekoľko praktických tipov, ktoré vám pomôžu s výučbou cudzieho jazyka doma.
Domáce vzdelávanie počas epidémie – 5. časť
V piatej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie sa pozrieme na výučbu cudzieho jazyka v domácom prostredí.
Domáce vzdelávanie počas epidémie – 4. časť
Vo štvrtej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie sa dočítate viac o motivácii a o tom, ako vplývať na vaše dieťa.
Domáce vzdelávanie počas epidémie – 3. časť
V tretej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie sa dočítate viac o možnostiach online a offline vzdelávania.
KONFERENCIE: Homeschooling, unschooling, worldschooling
Report z konferencie domáceho vzdelávania, ktorú organizovalo OZ Domáce vzdelávanie na Slovensku. Stručne, jasne a výstižne.