Learner-centered Approach
Marek Hlinka
11. október 2022
V našom dynamicky sa meniacom svete, kde sa mnohé (nielen) jazykové školy boria s rôznymi problémami a čelia rôznym výzvam, si určite mnohí kladú otázku, ako sa stať lepšími, ako zvyšovať kvalitu ponúkaných služieb, ako sa odlíšiť od konkurencie.
Práve LCA, na základe našich bohatých skúseností, môže byť kľúčom k odpovediam. Samozrejme, neponúkame tajný recept, ktorý funguje ako švihnutie čarovného prútika. Máme však odpoveď na dve otázky; ako tento prístup pomáha lektorom a najmä, v čom je naozaj kľúčový z pohľadu učiacich sa.
Pravdepodobne nenájdeme lektora cudzieho jazyka, ktorý sa sám seba aspoň raz v duchu nepýtal: „Budú aktivity, ktoré mám pripravené na hodinu, dostatočne zaujímavé pre mojich študentov?“ Alebo: „ako si byť istý, že čo sa už raz osvedčilo, bude rovnako dobre fungovať aj v inej skupine? Čo ak sa im moje hodiny nebudú páčiť?“ a množstvo podobných otázok, ktoré si bežne kladieme, či už ako začínajúci lektori, či lektori s mnohoročnými skúsenosťami. LCA, ktorý je v prvom rade o určitom „mindsete“ , nás učí, ako spoznať svojich študentov – ako sa efektívne dokážu učiť, rozvíjať svoje vedomosti a trénovať si pamäť, využívať svoj vlastný potenciál.
Na druhej strane, rovnako asi nenájdeme dvoch študentov, ktorí by boli úplne rovnakí, či už z hľadiska skúseností, vedomostí, alebo z nich vyplývajúcich očakávaní. Učia sa cudzí jazyk preto, že ho potrebujú pre svoju kariéru alebo to len vyžaduje zamestnávateľ? Či chcú cestovať a byť schopní dorozumieť sa v zahraničí? Alebo je ich motiváciou pozerať obľúbený seriál v originálnom jazyku?
Správna motivácia rozhoduje. U lektorov aj u žiakov. S istotou môžeme povedať, že prístup zameraný na žiaka je „win – win“. Napadlo Vám niekedy, že dobrý lektor (nien kvalifikovaný) potrebuje vedieť, ako spoznávať sám seba, aby na naučil spoznávať svojich študentov? Ako sme spomínali už v úvode, LCA nie ječarovný prútik, je to cesta, ktorou by sme sa mali uberať, ak chceme mať spokojných lektorov a spokojných študentov, plniacich si svoje sny a ciele.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Vzdelávanie na opačnom konci sveta
Zaujíma vás ako vyzerá vzdelávanie na Novom Zélande? Chcete sa dozvedieť viac? Čítajte v našom článku.
Slováci zaostávajú v angličtine najviac z V4, znalosti si však môžu rýchlo doplniť aj cez neo Professional
Slovensko značne zaostáva v rebríčku EF English Proficiency Index, ktorý hodnotí znalosť angličtiny v 100 krajinách sveta. Pomôcť môže aj nástroj na online výučbu.
Angličtinu sa deti najľahšie učia do 7 rokov. Nezmeškajte to!
Bez cudzieho jazyka sa zaobídeme asi už iba doma. Využite najlepšie obdobie na naučenie sa jazyka u svojich detí. Ako na to? Čítajte viac.
Projekt HAPPY SCHOOL 2020 pokračuje
Bližšie informácie o pokračovaní projektu HAPPY SCHOOL 2020.
Domáce vzdelávanie počas epidémie – 10. časť
V poslednej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie sa opäť pozrieme na vnútornú motiváciu. Tentokrát však z iného uhla pohľadu.