Learner-centered Approach
Marek Hlinka
11. október 2022
V našom dynamicky sa meniacom svete, kde sa mnohé (nielen) jazykové školy boria s rôznymi problémami a čelia rôznym výzvam, si určite mnohí kladú otázku, ako sa stať lepšími, ako zvyšovať kvalitu ponúkaných služieb, ako sa odlíšiť od konkurencie.
Práve LCA, na základe našich bohatých skúseností, môže byť kľúčom k odpovediam. Samozrejme, neponúkame tajný recept, ktorý funguje ako švihnutie čarovného prútika. Máme však odpoveď na dve otázky; ako tento prístup pomáha lektorom a najmä, v čom je naozaj kľúčový z pohľadu učiacich sa.
Pravdepodobne nenájdeme lektora cudzieho jazyka, ktorý sa sám seba aspoň raz v duchu nepýtal: „Budú aktivity, ktoré mám pripravené na hodinu, dostatočne zaujímavé pre mojich študentov?“ Alebo: „ako si byť istý, že čo sa už raz osvedčilo, bude rovnako dobre fungovať aj v inej skupine? Čo ak sa im moje hodiny nebudú páčiť?“ a množstvo podobných otázok, ktoré si bežne kladieme, či už ako začínajúci lektori, či lektori s mnohoročnými skúsenosťami. LCA, ktorý je v prvom rade o určitom „mindsete“ , nás učí, ako spoznať svojich študentov – ako sa efektívne dokážu učiť, rozvíjať svoje vedomosti a trénovať si pamäť, využívať svoj vlastný potenciál.
Na druhej strane, rovnako asi nenájdeme dvoch študentov, ktorí by boli úplne rovnakí, či už z hľadiska skúseností, vedomostí, alebo z nich vyplývajúcich očakávaní. Učia sa cudzí jazyk preto, že ho potrebujú pre svoju kariéru alebo to len vyžaduje zamestnávateľ? Či chcú cestovať a byť schopní dorozumieť sa v zahraničí? Alebo je ich motiváciou pozerať obľúbený seriál v originálnom jazyku?
Správna motivácia rozhoduje. U lektorov aj u žiakov. S istotou môžeme povedať, že prístup zameraný na žiaka je „win – win“. Napadlo Vám niekedy, že dobrý lektor (nien kvalifikovaný) potrebuje vedieť, ako spoznávať sám seba, aby na naučil spoznávať svojich študentov? Ako sme spomínali už v úvode, LCA nie ječarovný prútik, je to cesta, ktorou by sme sa mali uberať, ak chceme mať spokojných lektorov a spokojných študentov, plniacich si svoje sny a ciele.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Osobnosť a vzťahy – 1. časť: Nevyrovnanosť vo vzťahoch
Vedeli ste že až 80 % ľudí používa vo svojich životoch úplne nefunkčné vzorce správania? Nevedia kto sú, nepoznajú svoje ciele, prevláda v nich strach, doslova prežívajú zo dňa na deň. Čítajte a dozviete sa, prečo sú ľudia ne/šťastní vo svojich vzťahoch.
Ako zvládnuť stres? Pomôžu tieto techniky.
Stres je novodobou epidémiou 21. storočia. Naučte sa ho odrážať s využitím konkrétnych techník a cielenou prácou na kľúčových schopnostiach.
5 tipov, ako sa pripraviť na TOEIC® test
Chystáte sa v blízkej dobe na skúšku TOEIC®? Tento dvojhodinový test, ktorý posúdi vaše zručnosti v čítaní a počúvaní, môže byť pomerne náročný. Aby sme vám dopomohli k čo najlepšiemu výsledku, prečítajte si 5 tipov, ako sa na TOEIC® čo najlepšie pripraviť.
Viete, ktoré jazyky sa učia ľahšie?
Ak ste sa v minulosti učili viac než jeden cudzí jazyk, určite sami najlepšie viete, že nie každý ide rovnako ľahko. Zaujímalo nás, ktoré jazyky sa podľa odborníkov učia najľahšie, a naopak, s ktorými majú študenti najčastejšie problémy. Nahliadli sme teda do štatistík. Pozrite sa, čo sme zistili!
Efektívne a udržateľné vzdelávanie začína diagnostikou organizačnej kultúry
Chcete vedieť, ako vzdelávať zamestnancov efektívne a zároveň udržateľne? Začnite s diagnostikou a tvorbou organizačnej kultúry. V článku vám ukážeme, ako ju robíme my.