Learner-centered Approach
Marek Hlinka
11. október 2022
V našom dynamicky sa meniacom svete, kde sa mnohé (nielen) jazykové školy boria s rôznymi problémami a čelia rôznym výzvam, si určite mnohí kladú otázku, ako sa stať lepšími, ako zvyšovať kvalitu ponúkaných služieb, ako sa odlíšiť od konkurencie.
Práve LCA, na základe našich bohatých skúseností, môže byť kľúčom k odpovediam. Samozrejme, neponúkame tajný recept, ktorý funguje ako švihnutie čarovného prútika. Máme však odpoveď na dve otázky; ako tento prístup pomáha lektorom a najmä, v čom je naozaj kľúčový z pohľadu učiacich sa.
Pravdepodobne nenájdeme lektora cudzieho jazyka, ktorý sa sám seba aspoň raz v duchu nepýtal: „Budú aktivity, ktoré mám pripravené na hodinu, dostatočne zaujímavé pre mojich študentov?“ Alebo: „ako si byť istý, že čo sa už raz osvedčilo, bude rovnako dobre fungovať aj v inej skupine? Čo ak sa im moje hodiny nebudú páčiť?“ a množstvo podobných otázok, ktoré si bežne kladieme, či už ako začínajúci lektori, či lektori s mnohoročnými skúsenosťami. LCA, ktorý je v prvom rade o určitom „mindsete“ , nás učí, ako spoznať svojich študentov – ako sa efektívne dokážu učiť, rozvíjať svoje vedomosti a trénovať si pamäť, využívať svoj vlastný potenciál.
Na druhej strane, rovnako asi nenájdeme dvoch študentov, ktorí by boli úplne rovnakí, či už z hľadiska skúseností, vedomostí, alebo z nich vyplývajúcich očakávaní. Učia sa cudzí jazyk preto, že ho potrebujú pre svoju kariéru alebo to len vyžaduje zamestnávateľ? Či chcú cestovať a byť schopní dorozumieť sa v zahraničí? Alebo je ich motiváciou pozerať obľúbený seriál v originálnom jazyku?
Správna motivácia rozhoduje. U lektorov aj u žiakov. S istotou môžeme povedať, že prístup zameraný na žiaka je „win – win“. Napadlo Vám niekedy, že dobrý lektor (nien kvalifikovaný) potrebuje vedieť, ako spoznávať sám seba, aby na naučil spoznávať svojich študentov? Ako sme spomínali už v úvode, LCA nie ječarovný prútik, je to cesta, ktorou by sme sa mali uberať, ak chceme mať spokojných lektorov a spokojných študentov, plniacich si svoje sny a ciele.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
KONFERENCIE: Učiteľ, reziliencia, empatia
Report z konferencie organizovanej Pedagogickou fakultou Univerzity Komenského v Bratislave. Stručne, jasne a výstižne.
Osobnosť a vzťahy – 3. časť: Základ a 4 nevyhnutné piliere zdravých vzťahov
Ako vieme zistiť, či žijeme v dobrom a funkčnom vzťahu? V článku sa dozviete, na čom je potrebné vo vzťahoch pracovať, aby boli pevné a stabilné.
Leadership a reziliencia: 7 znakov rezilientného lídra
Každý deň sa dostávame sa do situácií, pri ktorých nie je ľahké nachádzať tie najsprávnejšie riešenia. Leadership a reziliencia sú v tomto nápomocní ako lídrom, tak aj organizáciám.
Čo je reziliencia a jej 7 kompetencií
Reziliencia je kľúč k vašej transformácii na profesionálne aj súkromne úspešného a vnútorne vyrovnaného výkonného človeka. Nie je to však klasický „work-life balance“ prístup. Je to koncept.
Osobnosť a vzťahy – 2. časť: Rovný rovného si hľadá
28 000. Je to veľa alebo málo? Keď sa ľudí pýtam, povedia „dosť“. Vtedy ešte nevedia, že mám na mysli priemernú dĺžku života ľudí na Slovensku. 28 tisíc dní je približne 78 rokov života. Nie je to tak veľa a nie je jedno ako ich strávime.