Learner-centered Approach
Marek Hlinka
11. október 2022
V našom dynamicky sa meniacom svete, kde sa mnohé (nielen) jazykové školy boria s rôznymi problémami a čelia rôznym výzvam, si určite mnohí kladú otázku, ako sa stať lepšími, ako zvyšovať kvalitu ponúkaných služieb, ako sa odlíšiť od konkurencie.
Práve LCA, na základe našich bohatých skúseností, môže byť kľúčom k odpovediam. Samozrejme, neponúkame tajný recept, ktorý funguje ako švihnutie čarovného prútika. Máme však odpoveď na dve otázky; ako tento prístup pomáha lektorom a najmä, v čom je naozaj kľúčový z pohľadu učiacich sa.
Pravdepodobne nenájdeme lektora cudzieho jazyka, ktorý sa sám seba aspoň raz v duchu nepýtal: „Budú aktivity, ktoré mám pripravené na hodinu, dostatočne zaujímavé pre mojich študentov?“ Alebo: „ako si byť istý, že čo sa už raz osvedčilo, bude rovnako dobre fungovať aj v inej skupine? Čo ak sa im moje hodiny nebudú páčiť?“ a množstvo podobných otázok, ktoré si bežne kladieme, či už ako začínajúci lektori, či lektori s mnohoročnými skúsenosťami. LCA, ktorý je v prvom rade o určitom „mindsete“ , nás učí, ako spoznať svojich študentov – ako sa efektívne dokážu učiť, rozvíjať svoje vedomosti a trénovať si pamäť, využívať svoj vlastný potenciál.
Na druhej strane, rovnako asi nenájdeme dvoch študentov, ktorí by boli úplne rovnakí, či už z hľadiska skúseností, vedomostí, alebo z nich vyplývajúcich očakávaní. Učia sa cudzí jazyk preto, že ho potrebujú pre svoju kariéru alebo to len vyžaduje zamestnávateľ? Či chcú cestovať a byť schopní dorozumieť sa v zahraničí? Alebo je ich motiváciou pozerať obľúbený seriál v originálnom jazyku?
Správna motivácia rozhoduje. U lektorov aj u žiakov. S istotou môžeme povedať, že prístup zameraný na žiaka je „win – win“. Napadlo Vám niekedy, že dobrý lektor (nien kvalifikovaný) potrebuje vedieť, ako spoznávať sám seba, aby na naučil spoznávať svojich študentov? Ako sme spomínali už v úvode, LCA nie ječarovný prútik, je to cesta, ktorou by sme sa mali uberať, ak chceme mať spokojných lektorov a spokojných študentov, plniacich si svoje sny a ciele.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Domáce vzdelávanie počas epidémie – 2. časť
V druhej časti zo série Domáce vzdelávanie počas epidémie nájdete 13 užitočných tipov, ako zorganizovať seba a svoju ratolesť 🙂
Domáce vzdelávanie počas epidémie – 1. časť
Ako sa popasovať s domácim vzdelávaním školáka popri práci z domu a ďalším povinnostiam počas epidémie a karantény? Čítajte viac.
Médiá vs. moje prežívanie
Ako pristúpiť k súčasnej situácii a ku strachu z nej? Dôležité je, ako sa vo vnútri cítime. Prevláda strach alebo veríme vo svoje myšlienky? Čítajte viac.
Požiadať o pomoc
Ako sa vysporiadať so životnou krízou, depresiou, či smútkom? Prvý krok je požiadať o pomoc. V článku sa dozviete viac.
Ako zodpovedne vybrať školu pre predškoláka.
Máte doma predškoláka? Prečítajte si ako pristupovať k výberu tej správnej školy pre vaše dieťa tak, aby bolo šťastné a spokojné.